Eros: “De servicedesk van aaZoo is technisch gespecialiseerder dan gemiddeld.”
Al twee keer eerder vertelde onze servicedeskmedewerker Eros over zijn werk- en leertraject bij aaZoo. Inmiddels zijn we een jaar verder sinds het laatste interview en zijn we benieuwd: hoe bevalt het werk op onze servicedesk en is het nog steeds goed te combineren met zijn BBL-opleiding? Zou hij anderen aanraden bij aaZoo te komen werken?
Echt een team van specialisten
Vorig jaar vertelde Eros: “De reden dat ik bij aaZoo gesolliciteerd heb, is dat hier allemaal specialisten werken. Tijdens opleidingen heb je vaak te maken met brede pakketten en nu ga je dieper in op de stof.” Voelt hij zich ondertussen zelf al een netwerkspecialist? “Ik ben erachter gekomen dat de kennis van de specialisten en werkzaamheden bij aaZoo veel breder zijn dan ik dacht, maar dat is juist heel leuk! Networking raakt heel veel verschillende disciplines. Niet alleen op technisch vlak, ik denk bijvoorbeeld ook aan het contact met eindgebruikers. Als er problemen zijn met internet, moet je eindgebruikers soms hands-on uitleggen wat ze moeten doen om het op te lossen of wat ze moeten controleren. Dit zijn vaak mensen die niet zoveel weten van computers. Daarvoor moet je ook goed met mensen overweg kunnen.”
Niet de doorsnee servicedesk
Bovendien is de servicedesk volgens Eros ook niet bepaald standaard: “Er is ontzettend veel kennis binnen het team van aaZoo. Daardoor kan onze servicedesk in de eerstelijn vaak een stuk meer doen voor de klant dan bij andere bedrijven het geval is. Zo hoef ik mensen minder snel door te sturen naar de tweedelijn en kan ik zelf heel veel doen om eruit te komen.”
Zelfstandig werken
In 1,5 jaar tijd heeft Eros steeds meer kennis opgedaan en pakt steeds meer projecten en servicedeskvragen zelfstandig op. “De laatste tijd ben ik bijvoorbeeld veel bezig geweest met wifi-metingen op scholen. Van de meting tot de rapportage en het intekenen van de plattegrond. Daarnaast hoef ik ook voor de servicedesk steeds minder vaak iets aan een collega te vragen. Ik zet een ticket op mijn naam en kijk of het me lukt. Eén keer per maand sta ik stand-by voor onze 24/7 dienstverlening. Zo kon een grote zorgorganisatie ’s avonds bijvoorbeeld geen verbinding meer maken met het internet, waardoor ze hun werk niet meer goed konden doen. Dit soort problemen probeer ik dan direct op te lossen.”
Werken, leren én vrije tijd combineren
En hoe gaat de combinatie werken en leren nu je steeds meer zelfstandig oppakt? “Toen ik startte met mijn BBL-opleiding had ik gehoopt dat het iets sneller zou gaan, maar ik merk nu wel dat het soms best lastig te combineren is. Daarnaast ben ik een paar maanden geleden ook nog zes dagen per week, anderhalf uur per dag gaan trainen. Ik hou dus niet heel veel vrije tijd over, maar het is nog steeds goed te doen”, vertelt hij lachend.
Werken bij aaZoo
“Waarom ik anderen aan zou raden om bij aaZoo te komen werken? Vooral omdat het een hele leuke club mensen is. Daar streven ze bij ons ook echt naar. Leuk werk met leuke mensen. We zijn nu ook allemaal weer steeds vaker op kantoor, wat prettig is. Op maandag en dinsdag neem ik ook mijn hond mee. Dat vindt niemand een probleem en iedereen kan af en toe even met haar knuffelen of spelen. En iedere week is het Domino’s Donderdag, dan lunchen we met pizza.”
Heb je ook nog tips voor mensen die starten bij aaZoo? “Wacht niet te lang met het stellen van vragen, want daar heeft niemand wat aan. Soms wil je het allemaal zelf proberen uit te zoeken, maar in de tussentijd wordt niemand geholpen. Jij zelf ook niet, want je leert vaak meer van je collega’s. Dat heb ik ook moeten leren.”
Lijkt onze organisatie jou ook dé plek om je verder te ontwikkelen als networking- en securityspecialist? Bekijk dan hier onze vacatures.