Nieuws
Niels Meijer is 19 jaar en werkt sinds februari bij aaZoo als servicedesk medewerker. Hier combineert hij vier dagen werken met een deeltijdstudie HBO ICT. Ondanks dat hij hier al druk genoeg mee is, ontvangt hij binnenkort ook zijn CCNA Routing & Switching certificering Ă©n speelt hij een aantal uur per week gitaar. In dit interview vertelt hij waarom hij het zo belangrijk vindt om tijd te investeren in kennis en ervaring.
Van stagiair naar medewerker servicedesk
Als onderdeel van zijn opleiding MBO 4 ICT-beheerder startte Niels begin dit jaar met een stage van vier maanden bij aaZoo. Dit beviel van beide kanten zo goed, dat hij na zijn afstuderen in juni direct bij aaZoo van start is gegaan als servicesdesk medewerker. âIk was van plan om de opleiding HBO ICT voltijd te gaan doen, maar toen kwam aaZoo met een aanbod om hier te komen werkenâ, vertelt Niels. âDaarom ben ik de mogelijkheden van deeltijd gaan onderzoeken en heb ik besloten het te combineren. Nu werk ik vier dagen bij aaZoo en ga ik Ă©Ă©n avond en dag naar school. Soms is het best lastig om werk en school te combineren, maar daar gaan ze hier goed mee om. Als ik extra tijd nodig heb, kan ik altijd een middagje vrij nemen of op kantoor iets doen. Het voordeel van deeltijd is dat de kennis die ik op de werkvloer opdoe ook kan toepassen tijdens mijn opleiding en andersom. Je bent je continu aan het ontwikkelen. Bij aaZoo ben ik vooral bezig met netwerken en security, tijdens de studie komt daar ook een stukje programmeren en bedrijfskunde bij. Al die kennis is mooi meegenomen.â
Op kantoor of bij de klant: je komt overal
Als servicedesk medewerker zit Niels tussen de klant en system en netwerk engineers in. Niels: âBij aaZoo ben je geen typische servicedesk medewerker. Samen met een collega ben ik het eerste aanspreekpunt voor klanten. Bij meldingen maak ik een ticket aan of ik los het zelf direct op. Met de klant bespreek ik continu de voortgang. Daarnaast kom ik ook op heel veel verschillende locaties, van een vliegveld tot een zorginstelling of een gemeente. Dit kan zijn voor trouble shooting of bijvoorbeeld het plaatsen van hardware. Op kantoor hou ik me ook nog bezig met het proactief monitoren van klantnetwerken en interne zaken, als de migratie van een server. Dat je niet de hele tijd op Ă©Ă©n plek zit en met verschillende type klanten te maken hebt, maakt het werk hartstikke leuk.â
Een focus op kennis
Ondanks dat het combineren van werk en opleiding niet altijd makkelijk is, heeft Niels het heel erg naar zijn zin bij aaZoo. âAlle collegaâs zijn altijd bereid je te helpen en je kan altijd een geintje makenâ, vertelt Niels. âJe bent niet alleen maar aan het werk. Er is ook tijd voor leuke dingen, zoals een barbecue met zân allen. Waarin aaZoo zich onderscheidt? Kennis. Iedereen is heel actief bezig met nieuwe technologieĂ«n en hoe we deze kunnen toepassen bij onze klanten. Zelf heb ik nu bijna mijn CCNA Routing & Switching certificering binnen. Ook dit helpt me weer zowel in mijn werk als tijdens mijn opleidingâ, besluit Niels.
Lijkt het jou net als Niels een uitdaging om als servicedesk medewerker bij ons aan de slag te gaan? Bekijk dan onze vacature en solliciteer direct!