Nieuws
Na drie jaar in Ierland gewoond en gewerkt te hebben als Google Cloud Specialist, kwam Stephan Hülsmann terug naar Nederland. Via een detacheerder werd hij bij aaZoo geplaatst om als system engineer te werken aan de migratie en vervanging van netwerkswitches op 45 locaties van een zorginstelling. Dit beviel van beide kanten zo goed, dat Stephan inmiddels een vaste kracht is als servicedesk medewerker. “In maart zit ik hier alweer een jaar, de tijd is zo verschrikkelijk snel voorbij gegaan! Dat is een goed teken!”, vertelt hij enthousiast.
Kennis opdoen in de praktijk en leren van het team
Toen Stephan bij aaZoo geplaatst werd, werd hij ‘meteen’ in het diepe gegooid. Stephan: “Het project voor de zorginstelling was volledig gebaseerd op Cisco Meraki. Ik had hier nog helemaal geen kennis over, maar heb in korte tijd heel veel geleerd. Zo hebben collega’s Mauritz en Gert-Jan, die Cisco Champion is, echt de tijd genomen om alles uit te leggen en te laten zien waarom bepaalde zaken wel werken en andere niet. Daarnaast word je ook een beetje in het diepe gegooid en krijg je de ruimte om het zelf te doen en uit te zoeken. aaZoo is echt een netwerkspecialist, waardoor er veel kennis in huis is. Wat ik interessant vind aan de IT is dat alles heel snel gaat en je je dus steeds moet blijven ontwikkelen. Dat kan hier!”
Belang van netwerksecurity neemt toe
Officieel is Stephan servicedesk medewerker, maar hier komt veel meer bij kijken. “Ik ben het eerste aanspreekpunt voor klanten als er vragen of problemen zijn, maar ik hou me daarnaast bijvoorbeeld ook bezig met wifi-metingen bij klanten en netwerkmonitoring”, vertelt Stephan. “Van scholen tot zorginstellingen en grote internationale bedrijven, we hebben heel veel verschillende klanten. Dit maakt het werk hier ook zo interessant. De komende jaren wil ik me graag verder ontwikkelen op het gebied van netwerken en security. Voor veel bedrijven zijn netwerken lang het ondergeschoven kindje geweest. Nu je in het nieuws steeds meer hoort over bijvoorbeeld ransomware-aanvallen, realiseren bedrijven zich hoe groot de impact op de bedrijfsvoering is als een netwerk uitvalt.”
No-nonsense en informele sfeer
Behalve dat Stephan veel leert bij aaZoo, vindt hij de sfeer ook heel prettig. “Er wordt veel tijd en moeite besteed aan het personeel”, vertelt hij. “Er heerst een fijne informele sfeer en er is altijd ruimte voor een geintje. Ook hebben we iedere laatste vrijdag van de maand een barbecue, zelfs in de winter! Bij aaZoo is alles rechttoe rechtaan, echt een no-nonsense cultuur. Er wordt geen tijd verspild aan onnodige zaken. Als we iets constateren wordt het direct opgepakt zonder dat daar eerst heel lang over vergaderd hoeft te worden. Ik merk dat de klanten dit ook prettig vinden, dat we snel met oplossingen komen. Vaak hadden ze zelf nog niet in de gaten dat er een probleem was! Ik ben heel erg benieuwd naar de toekomst van en bij aaZoo. Het bedrijf groeit en het is leuk om daarbij te zijn. Ik wil dan ook zoveel mogelijk facetten van het bedrijf leren kennen.”
Net als Stephan bij ons aan de slag als servicedesk medewerker? Bekijk dan de vacature en solliciteer direct