Leren en werken bij aaZoo: hoe gaat het met servicedesk medewerker Eros?
In februari van dit jaar startte Eros bij aaZoo als servicedesk medewerker. Ontzettend gemotiveerd om vier dagen werken en één dag leren te combineren, ging hij aan de slag. Inmiddels heeft hij zijn draai helemaal gevonden en is hij blij dat hij zich nuttig kan maken voor het team. Na vier maanden werkt hij al veel voor klanten en heeft hij al diverse opleidingen gevolgd. In dit interview praten we bij. Hoe bevalt het om werken en leren te combineren? En doet hij net zoveel netwerk- en securitykennis op in de praktijk als hij verwacht had?
Zelfstandigheid en vertrouwen in medewerkers
De vorige keer dat we Eros spraken, ging hij onder toezicht van collega Niels aan de slag als Duty Officer. “De eerste keren heb ik iedere ochtend met een collega meegekeken om zoveel mogelijk te leren van wat er gebeurt bij klanten. Tegenwoordig heb ik een eigen week”, vertelt Eros enthousiast. “De Duty Officer is de persoon die onder andere alle binnenkomende e-mails als eerste oppakt, tickets uitzet en de securityoplossingen die we voor onze klanten beheren naloopt. Als ik iets tegenkom dat ik niet vertrouw, vraag ik het aan een collega. In de eerste week had ik nog niet echt het gevoel dat ik nuttig was voor het team, maar ik voel me nu echt een volwaardige servicedesk medewerker. Ik heb een lekker werkpatroon, weet hoe ik tickets op moet volgen en begrijp hoe en waarom we bepaalde stappen ondernemen. Ik krijg bij aaZoo het vertrouwen om zelfstandig aan de slag te gaan. Zo laten ze zien dat ze wat aan je hebben en dat vind ik heel leuk!”
Lesmateriaal ontwikkelen voor IT-studenten
“Op maandag en dinsdag ben ik altijd op kantoor en dan overspoel ik Niels met vragen”, lacht Eros. “Die reageert daar heel relaxt op. Ik heb altijd wel een vraag en Niels altijd een antwoord. Dit geldt eigenlijk voor iedereen. Ook als ik thuiswerk kan ik iedereen via Webex gemakkelijk bereiken. En als iemand een taak van mij overneemt, vraag ik altijd of ik mee kan kijken. Dat vind ik heel belangrijk.” Naast het werk bij aaZoo, is Eros ook nog druk met zijn opleiding via school, trainingen en zijn CCNA-certificaat . En niet alléén met leren: “Op dit moment help ik de docent met het documenteren van lesmateriaal. Omdat ze leerlingen niet zoveel boeken willen laten kopen, zijn ze bezig om lesmateriaal online aan te bieden. Mijn docent heeft het boek gescand en ik ben nu alles wat ik doe, en waarom ik het doe, aan het documenteren. Ik ben hier al zo’n vijftig uur mee bezig geweest, maar ik leer er zelf ook heel veel van. Het is mooi dat ik zo kan bijdragen aan het verbeteren van de opleiding voor anderen.”
Cisco Meraki geïmplementeerd
Onlangs heeft Eros bij aaZoo ook al zelfstandig zijn eerste project afgerond. “Ik heb ons eigen kantoornetwerk vervangen. Denk aan de switch, access points en camera’s. Van de voorbereiding tot het testen en het overzetten, ik heb me overal mee beziggehouden. Alles is van Cisco Meraki en het is gaaf om met zulke professionele apparatuur te werken. Zowel voor onszelf als voor de klant.”
“Hoe het me nu bij aaZoo bevalt? Ik vind het nog steeds heel tof! Omdat iedereen zo enorm gespecialiseerd is, zijn we ook geen bedreiging voor andere IT-bedrijven, maar juist een goede samenwerkingspartner. Ook heb ik de sfeer die hier hangt niet eerder gezien. Er wordt heel hard gewerkt en iedereen helpt elkaar. Je kan overal over praten, ook als je niet op kantoor bent. Ik merk dat ik echt een toevoeging ben voor het team. Collega’s nemen nu bijvoorbeeld ook eens tegelijk een dag vrij en vertrouwen het werk dan aan mij toe. Dat vind ik heel fijn”, besluit hij.
Solliciteren bij aaZoo
Ben jij altijd op zoek naar nieuwe kennis en lijkt het je leuk om ons team van specialisten te versterken? Bekijk dan de vacatures en solliciteer direct. Wie weet tot snel!